آرم و لوگو

طراحی آرم، لوگو و علامت تجاری

لوگو یا نشانه چیست ؟

یك لوگو مناسب به دور از پیچیدگی های آن بایستی مفهوم خود را به بیننده برساند و به سادگی به ذهن سپرده شود تا هر بتواند رد پایی از شركت یا سازمان صاحب آرم را مشخص سازد.

لوگو ها با نماد درون خود و یا نوشته و ساختار خود معرف توانایی هر شركت ، سازمان و یا موسسه ای بوده و همواره در درون خود سخنی را بیان می كنند كه یا در یك نگاه مشخص است و یا نیاز به تامل دارند.

http://www.websepanta.com/storage/tiny/products/77.jpg
http://www.websepanta.com/storage/tiny/products/77.jpg

 

چرا لوگو طراحی كنیم ؟

تاریخچه حضور لوگو یا نشانه در دنیا به دوران غارنشینی باز میگردد و از آن زمان مردم جهت اطلاع رسانی از المانها و اشكال جهت اطلاع دهی به دیگران استفاده می كردند بنابراین می توان به این نكته دست یافت كه حضور یك لوگو ، ارایه كننده مفهومی بصری برای بیننده است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در طراحی لوگو از المان شناسی و نماد شناسی و مفهوم گرایی المانهای مربع و دایره و مثلث استفاده می شود تا بتوان مفهوم ذات لوگو و آرم را بصورت گویا تر ارایه كرد و شاخص ترین فرایند موجود در عملكرد یك شغل را بصورت بصری نمایش داد.

لوگو یا نشان تجاری هویت یك سازمان یا شركت بوده و به كمك آن هم نام شركت و هم حوزه فعالیت آن به نمایش گزارده می شود و طراحی آرم شركت از اهمیت بی شماری برخوردار است تا آنجا كه یك لوگو مناسب و مفهومی می تواند در محبوبیت یك برند تاثیر بی شمار داشته باشد.

 

چگونه لوگو طراحی می شود ؟

در طراحی لوگو آیتم های مختلفی درگیر است و شناخت فعالیت سازمان یا شركت اولین مرحله كار است، پس از شناخت دقیق توانایی ها و حوزه فعالیت یك شركت و نیاز و نظر كارفرما یكی از مدل های طراحی لوگو انتخاب می شود.

همواره فرایند طراحی نشانه از اتود زدن روی كاغذ شطرنجی و مفهوم گرایی روی المانها و سمبل نگاری آغاز می شود و فقط رنگ سیاه و سفید قالب اصلی كار را تشكیل می دهد. لوگوهایی كه از ابتدا بصورت رنگی و یا توسط نرم افزار های طراحی پیاده سازی می شوند معمولا در ارایه مفهوم ناتوان تر هستند.

پس از طراحی چند اتود لوگو و دریافت نظرات كارشناسی تیم طراحی لوگو حرفه ای ، چند اتود انتخاب شده و روتوش می شوند و جهت دریافت نظر كارفرما ارایه می شوند و در نهایت پس از ادیت و ویرایش اتود ها رنگ آمیزی روانشناسی شده و دیحیتال شده و تحویل میگردند.

http://www.websepanta.com/storage/tiny/products/77.jpg
http://www.websepanta.com/storage/tiny/products/77.jpg

 

لوگو، آرم، سمبل، نشانه، نماد ؟!

لوگو ، آرم ، سمبل ، نماد ، نشانه ، نشان نوشته ، مفهوم و هویت و اصالت یك نام را نشان میدهند در حالیكه ذاتا با یكدیگر از نظر خلاقیت و كاربری متفاوت هستند.

  •     لوگو یا نشانه : طرحی گرافیكی خلاقانه و منحصر بفرد مفهومی یا بی معنا
  •     نشانه تصویری : طرحی گرافیكی و بصری ( پیكتوگرام لوگو )
  •     نشان نوشته : طرحی نوشتاری و بصری ( لوگو تایپ )
  •     نشانه تلفیقی : تركیبی از پیكتوگرام و لوگو تایپ
  •     نشانه تك : طرحی از حروف اول نام تجاری ( مونو گرام )
  •     سه بعدی : گونه جدید طراحی پرسپكتیو لوگو دیجیتال

 

چرا لوگو توسط متخصصین هزارنویس طراحی شود ؟

طراحی نماد در عین سادگی كار بسیار دشواری است و نیاز به تجربه ، شناخت و تسلط بر تخصص های مختلف دارد، تا آنجا كه مشاوران مختلف جهت كمك رسانی به تیم های طراحی ، شغل و تخصص كارفرما را برای تیم طراحی تشریح كرده و نقاط ابهام آنها را مرتفع می كنند تا تیم طراحی بتواند با شناخت دقیق از حوزه فعالیت كارفرما و شناخت سایر همكاران بهترین ایده را ارایه كند.

طراحی سمبل كاری یك جانبه نیست و حتی در شرایطی كه لوگو از هر لحاظ مناسب باشد می تواند از نظر كارفرما مورد پسند نباشد ، چرا كه ذاتا كارهای گرافیكی بر اساس سلایق شاخص گذاری می شوند و هیچگاه كسی نمی تواند سلیقه ذاتی كسی را تغییر دهد.

تیم های طراحی لوگو هزارنویس با تجربه چندین ساله خود ، تركیبی از خلاقیت های مختلف را دور هم جمع آوری كرده اند و همواره ایده های نو را به نمایش قرار می دهند، حضور تخصص های مختلف در تیم های طراحی به ما اجازه مانور بیشتری را در طراحی لوگو، لوگو تایپ ، نشان نوشته ، نشانه و برندینگ می دهد.

 http://www.websepanta.com/storage/tiny/products/77.jpg          http://www.websepanta.com/storage/tiny/products/77.jpg

نمونه کارهای آرم، علامت تجاری هزارنویس :

 

توجه : قیمت های فوق ماهیانه و با واحد ارزی کشور جمهوری اسلامی ایران (ریال) می باشند.

  • این محصول شامل مالیات بر ارزش افزوده (VAT) به خریدار نمی گردد و در فاکتور صفر ریال در نظر گرفته شود.
  • طبق ماده 37 قانون تجارت الکترونيک مشتري به مدت 7 روز کاري از تاريخ تسليم کالا به مصرف کننده (فروش طراحی آرم و لوگو یا علامت تجاری) حق انصراف دارد و به محض استفاده از حق انصراف، تاميين کننده بايد بدون مطالبه هيچ گونه وجهي عين مبلغ دريافتي را در اسرع وقت به مشتري مسترد کند / تنها هزينه تحميلي بر مصرف کننده هزينه باز پس فرستادن کالا خواهد بود.
  • تعرفه هایی که در این صفحه درج شده است، همیشه دارای مدت زمان اعتبار می باشند و در وضعیتی که قیمت خدمات افزایش یابد، در این صفحه درج خواهد شد. قيمت هاي ارائه شده به روز مي باشد قيمتي که در زمان قطعي شدن سفارش مشتري در سايت منظور گرديده است معتبر مي باشد.
  • چنانچه نیاز به پشتیبانی دارید می توانید با واحد پشتیبانی پرتال کاربران به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته، شبانه روزی تماس بگیرید.